spelledare Site Admin
|
Posted: Wed Dec 17, 2008 1:55 pm Post subject: T804: Kaptensrapport |
|
|
Kaptensrapport, löjtnant Ael Kobuta
T803,89
”Von Braun har kommit till ett solsystem som de lokalbefolkningen kallar Ramov. Systemet styrs av ett företag vid namn Psym-Tek, som tydligen har sitt säte vid en annan sol. Jag hade väntat mig att äntligen nå till den yttersta gränsen för mänsklig rymd. Efter Charons barbarism var jag säker på att detta solsystem skulle vara tomt, men förvånansvärt nog är psymtekerna mer civiliserade än sina grannar närmre Kärnan.
Psym-Tek är en medlemsstat av Norra Anknytningen, men har inte öppnat eld mot oss. Kanske får jag en chans att docka och utföra illa behövda reparationer. Kanske till och med huvudkanonen?
Men faktumet att Psym-Tek är så civiliserat antyder att det finns ännu fler barbariska kolonier bortom… Vi driver längre hemifrån, och vårt mål tycks inte närmare.”
T804,04
Jag har släppt ombord psymtekiska tekniker som jag håller under ständig uppsikt. Efter att jag fick en rapport att en av dem frågade om hyperdriften såg jag till att skärma av motorrummen från dem. Jag tänker inte förråda några EMV-hemligheter. Det sista vi behöver är en fiende med vår höga teknologi som stödjer de mindre utvecklade NA-medlemmarna i ett eventuellt krig.
Jag har också bett Johansen dra ihop en passande berättelse om våra ”problem” med vår dator. Det är osannolikt, men om psymtekerna kan skaffa oss ersättningshårdvara. Det skulle vara värt en positiv rekommendation för EMV-medlemskap.
T804,21
Johansen nämnde att han har listat ut att vår hyperkommunikation likt huvudkanonen låses upp om vi blir anfallna.
Jag ska förbereda en rapport hem och lägga den i automatiskt sändning utifall vi blir anfallna igen. All information vi samlat skulle ta för mycket plats att bifoga i ett sånt meddelande, men varför inte vara ärliga här? Det är bara den militärt relevanta infon som behöver komma med.
T804,22
Psymtekerna har accepterat mitt erbjudande om information mot reparationsmateriell.
Nu när jag har accepterat börjar jag misstänka att det är fel val. Jag vill inte riskera att besättningen börjar tänka på något annat än uppdraget, och två turns stillasittande kan bli livsfarligt för Von Braun. |
|